SATIŞ DOKTORU

Kitabınızın satılabilmesi için gereken ilk şey insanların kitabınızdan haberdar olmasıdır. Sokak Yayın Grubu büyük ölçekli bir yayınevinin uyguladığı bütün pazarlama stratejilerini sizin kitabınız için de uyguluyor. Buna ek olarak edebiyat dergilerinde kapsamlı bir röportajınızı yayınlıyor ve bunun için herhangi bir ücret almıyor. Yayınevimiz yazar menajeri aracılığıyla tüm medya kuruluşlarını kitabınız hakkında bilgilendiriyor. Ancak sizin de, kitabın yazarı olarak yapabileceğiniz çok fazla şey var. Peki bunlar neler? İşte bazı önerilerimiz:

·         Hedef kitlenizi belirleyin: Birçok yazar herkesin potansiyel birer okur olduğunu düşünür. Bu çok hatalı bir düşüncedir. Çoğu kişi kitabınızı almayacaktır. Gerçekte kitabınıza ancak belirli bir kitle ilgi duyacaktır. Dolayısıyla hedef kitlenizin kimler olduğunu önden düşünmenizde fayda var. Kitabınız daha çok kadınlara mı hitap edecektir, erkeklere mi? Hangi yaş aralığı sizin kitabınızla daha çok ilgilenecektir? Okur kitleniz nerede yaşıyorlar? Neler yapıyorlar? Kitleyi ne kadar daraltabilirseniz, o kitleye ulaşıp kitabınızdan haberdar olmalarını sağlamak o denli kolay olacaktır.
 

·         Adım adım genişleyin: Kitabınızı duyurabilmeniz için bir dizi öneri sunuyoruz; ayraçlar, posterler, kartvizitler ve kartpostallar üstelik bunlar için sizden ekstra bir ücret de almıyoruz. Kitabınızı almayan ve bilmeyen insanlara kitabı duyurmak için güzel bir yöntem. Yayıncılığın altın ilkesi ?yerel? başlamaktır. Çünkü ulusal basın kitabınızla kolay kolay ilgilenmez. Yerel medyanın kitabınızla ilgilenmesi ulusal basının da dikkatini çekecektir.
 

·         Kitabınız için çarpıcı cümleler bulun: "Çarpıcı Cümle" bir kitabı en iyi, en etkili ve en merak uyandırıcı şekilde tanıtan kısa yazıdır. Çoğu kez kitabın adı ve kitabın kapağıyla birlikte görünür ve okurlara kitabınızı anlatan öğelerden biridir. Bu cümle okura kitabınızı niçin okuması gerektiğini hissettirir.
 

·         Fısıltı gazetesi: Fısıltı gazetesi denilen büyülü güç dünyada birçok kitabın parlamasında ve çok satanlar listesine girmesinde başat aktör olmuştur. İlk adım olarak kitabınızın yakın çevrenizi belirleyebilirsiniz. Usanmadan sıkılmadan yakın çevrenize kitabınızın çıktığını duyurun ve onları kitapçılara yönlendirin. Akraba çevreniz, arkadaş çevreniz, işyerindeki arkadaşlarınız vb. hepsine kitabınızı anlatın. Üye olduğunuz dernekler, kulüpler varsa mutlaka orada da kitabınızı tanıtın hatta bu kuruluşların dergileri veya internet siteleri varsa kendinizle ve kitabınızla ilgili haber yapmalarını isteyin. Okur forumlarına kitabınızla ilgili haberler, bilgiler bırakın.
 

·         Arşivleme: Kitabınızla ilgili tüm süreci arşivleyin. Çıkan haberleri, olumlu ve olumsuz okur e-postalarını, reklamları, satış grafiklerini, dağıtım bilgilerini vb. bir dosya haline getirin ve elinizde bulundurun. Böylece nasıl bir süreç izlediğinizi ve neleri doğru yapıp nelerde yanıldığınızı daha iyi anlayabilirsiniz.
 

·         Internet: İnternetle ilgili gelişimler baş döndürücü boyutlara ulaştı. Blog yazarlığı, forumlar, satış noktaları vb. hızla ilerliyor. Yazarların bu gelişmeleri takip etmesi, kitabını tanıtmak için eşsiz fırsatlar yaratabilir. Edebiyat forumlarında veya kitabınızın konusuyla ilgili forumlarda tanıtım yapma fırsatlarını mutlaka kullanın. Bunlar hem kolay hem de ücretsiz şeyler. Mutlaka değerlendirmelisiniz.
 

·         Medya ile doğru iletişim: Her gün onlarca kitap yayınlanıyor ve yayınevleri bu kitapları tanıtabilmek için medya kuruluşlarına gönderiyorlar. Birçok yazar tv ve gazeteleri arayarak bir kitabı yayınlandığını ve bunu haber yapmaları gerektiğini söylüyor. Bu noktada dikkat edilmesi gereken şey şudur. Çok ünlü insanlar haricinde sadece kitap yazmış olmak bir haber nedeni değildir. Ünlü bir sanatçı veya siyasetçinin bir şiir kitabı çıksa şiirlerinin hiçbir özelliği olmasa dahi o kitap bir haber nedeniyken sıradan bir kişinin çok kıymetli şiirlerden dahi oluşsa bir kitap çıkarması haber nedeni değildir. Medyanın dikkatini çekmek için sadece kitap çıkardım demek yetmez. Mutlaka bir fikir ve haber değeri olan bir unsur sunmalısınız. Yayınevimiz bu konuda yazarları yalnız bırakmıyor. Yazar menajerliği kurumumuz sayesinde kitabınızı en doğru fikirlerle en etkili şeklide medya kuruluşlarına duyuruyoruz. Haberlerimiz bölümünü incelerseniz birçok yazarımızın kitabının köşe yazılarına konu olduğunu, tv ve gazetelerde haber olduğunu görebilirsiniz. Bunların hepsi planlı bir çalışmanın ürünüdür. Yayınevimiz yazar menajerliği için ekstra bir ücret almamaktadır.
 

·         Kibar bir şekilde kararlı olun: Halkla ilişkiler anlamında hedeflediğiniz çalışmaları kararlı bir şeklide yapın. Çünkü ilk etapta dikkate alınmama olasılığınız oldukça yüksektir. Ancak insanları bunaltmadan nazik bir kararlılık gösterirseniz dikkatlerin üzerinizde yoğunlaşmasını sağlayabilirsiniz.
 

·         Yarışmalara katılın: Bir yarışma kazanmak yazarın kariyerinde önemli bir yükseliş sağlar. O nedenle gerek yerel gerek ulusal tüm yarışmaları takip etmek ve eserlerimizle başvurmak önemlidir. Yarışmaları kazanmamız halinde hem kaliteniz tescillenmiş olur hem de kendinize olan güveniniz artar.
 

·         Vazgeçmeyin: Bir yazarın başarılı olmasında en önemli etken onun kendisinden emin olması ve vazgeçmemesidir. Elbette zorluklar yaşayacaksınız. Ancak yine de kararlı bir yapıyla hedefinize doğru yürümelisiniz. Zorluklar sizi yıldırmamalı.

 

Referanslarımız